Skaala ikkunat ja ovet

Vapaa julkaistavaksi 30.3.2012

Skaala Akatemia aloittaa toimintansa

- runkona yhteistyösopimus Vaasan Yliopiston kanssa

Skaalassa henkilöstön kehittämiseen osana koko toiminnan kehittämistä on panostettu paljon. Yhtiön volyymin ja mm. kansainvälisen toiminnan osuuden kasvaessa, on nähty tarpeelliseksi hakea yhä systemaattisempaa ja pitkäjänteisempää tapaa järjestää koulutus.

Skaala Oy ja Vaasan Yliopiston Levón-instituutti ovat sopineet koulutus- ja tutkimusyhteistyöstä, jonka tavoitteena on tukea Skaalan strategian toteuttamista henkilöstön kehittämisen ja kouluttamisen näkökulmasta sekä tukea ja hyödyntää yliopiston tutkimus- ja koulutushankkeita. Mittavan yhteistyön sisältö on rakennettu kuluneen talven aikana sellaiseen vaiheeseen, että kumppanuusohjelma voidaan julkistaa ja aloittaa.

Koulutussuunnittelu etenee henkilöstö edellä

Strategisten kehittämistarpeiden keskiössä pääroolia näyttelee Skaalan henkilöstö. Koulutus jakaantuu aluksi kolmeen painopistealueeseen. Ensimmäinen suunnittelu- ja toteutusvaihe kohdistetaan uusien työntekijöiden perehdyttämistarpeisiin, myynnin ja asennuspalvelun osaamiseen sekä esimies- ja johtotason työskentelyyn.
- Koulutussuunnittelussa hyödynnämme henkilöstön omia osaamistarvekartoituksia. Se on tärkeää motivaation ja tehokkuuden kannalta. Myös maahanmuuttonäkökulma on merkittävä, koska työllistämme paljon ulkomailta tulleita työntekijöitä, kertoo Skaalan talous- ja hallintojohtaja Ulf-Erik Widd.

Koulutus ja valmennus etenevät vaiheittain. Tavoitteena on jatkuva oppiminen ja oman ammattitaidon kehittäminen. Myös työssä jaksaminen ja oman urapolun selkeyttäminen kokonaisuudessa kuuluvat ohjelman keskeisiin periaatteisiin.
- Levón-instituutin huippuosaaminen, kokemus ja tarjonta kohtaavat tässä kasvuyrityksen strategiset kehittämistarpeet. Toisaalta voimme tarjota oman alueen tietoa ja osaamista muun muassa akateemisen maailman tutkimustarpeisiin, Widd toteaa.
- Skaala Akatemia on kumppanuusmalli, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Lisätiedot:
Markku Hautanen, toimitusjohtaja, Skaala Oy