Skaala ikkunat ja ovet

Vapaa julkaistavaksi 30.3.2012

Ikkunateknologia uudistuu

Skaala tuo markkinoille SuperSpacer-lämpöreunaelementin

Skaala Oy on investoinut Ylihärmän eristyslasitehtaallaan uuteen ja edistykselliseen eristyslasien valmistustekniikkaan. Uusi valmistustekniikka ja SuperSpacer-välilistarakenne parantavat edelleen ikkunoiden ja ovien energiatehokkuutta ja pitkäaikaiskestävyyttä.

Skaala on ensimmäinen ja ainoa valmistaja Suomessa ja Pohjoismaissa, joka ottaa tämän markkinoiden edistyksellisimmän elementtien välilistaratkaisun käyttöön kaikissa energiatehokkaissa ikkunoissa sekä ulko- ja parvekeovissa.

(klikkaa oheinen kuva suuremmaksi kuvan päältä)
skaala_superspacer

Erittäin hyvä lämmöneristävyys ja kaksinkertainen käyttöikä, viimeistelty ulkonäkö

Lasielementin välilistamateriaalilla ja -rakenteella on iso merkitys ikkunoiden ja ovien energiatehokkuudessa ja tuotteen toimivuudessa. Perinteisesti välilistamateriaaleina on käytetty terästä tai alumiinia. Metallit johtavat tehokkaasti lämpöä, joten elementin reuna-alue on ollut elementtien heikoin lenkki energiatehokkuuden kannalta. Metallisista välilistoista johtuen elementin reuna-alueille on saattanut kondensoitua kosteutta kylmänä vuodenaikana tietyissä ikkuna- ja ovirakenteissa.

Skaalan SuperSpacer-lämpöreunaelementti on rakenteeltaan täysin metalliton ja eristää erittäin hyvin lämpöä ja parantaa myös rakenteen äänieristävyyttä. Välilistamateriaali säilyttää joustavuutensa laajalla lämpötila-alueella (-40°C - +120°C). SuperSpacer laajenee ja supistuu lämpö- ja tuulikuormien kohdistuessa elementtiin ja palaa aina rasituksen jälkeen alkuperäiseen muotoonsa.

Uuden rakenteen ja valmistustekniikan ansiosta eristyslasielementti on entistä tiiviimpi ja testitulosten mukaan elementin käyttöikä on kaksinkertainen perinteisiin elementteihin verrattuna.

Ikkunoiden ja ovien toimivuus, tiiveys ja energiatehokkuus ovat tärkeitä asioita, mutta tuotteet ovat myös osa sisustamista. Tämän vuoksi tuotteiden huoliteltu ulkonäkö on tärkeää. Välilistat ovat keskeisellä ja näkyvällä paikalla ikkuna- ja ovirakenteissa. Uuden SuperSpacer välilistan asennustarkkuus ja ulkonäkö täyttävät varmasti vaativimmankin rakentajan ja sisustajan toiveet.

Lisätietoja:
Markkinointijohtaja Hannu Hautanen, puh. 0500-669402, hannu.hautanen@skaala.com